Na spletni strani uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovost vsebin. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov.
Več o piškotkih...
V redu

Nazaj na seznam novic

Kako barve vplivajo na vaše obiskovalce?

Datum objave: 30.08.2016

Ni presenečenje, da barve močno vplivajo na razpoloženje in vedenje ljudi. To je odkril že Goethe leta 1810 v svoji barvni teoriji. In čeprav obstaja veliko dejavnikov, ki vplivajo na izkušnjo gosta v restavraciji, je barva eden najpomembnejših.  

Da rdečo barvo povezujemo z romanco in večernimi pijačami ni nič novega. Podjetje SCA je, zaradi blagovne znamke TORK, izvedlo še dodaten eksperiment glede učinka barv na obiskovalce restavracij in barov.

V raziskavi je sodelovalo 16 ljudi, opremljenih z napravo za merjenje možganskega valovanja. Testirali so 8 različnih barv v 8 različnih okoljih. Z eno barvo so obarvali vse kar vidimo, ko se opravimo v restavracijo - od sten in tal, do pohištva, pribora in serviet.

Raziskava SCA

Za vsako percepcijo barve so morali gostje poskusiti pijačo in majhen obarvan piškotek. Pri vsaki izkušnji so ohranili vse enako, razen barve, ob tem pa merili možgansko aktivnost in srčni utrip. Na koncu so morali sodelujoči izpolniti tudi vprašalnik, ki je razkril rezultate in dojemanje vsake barve.

MEDITATIVNO ZELENA

Rezultati možganskega valovanja so pokazali, da zelena barva deluje meditativno in pomirjujoče. V tej sobi je bil srčni utrip pod povprečjem. Sodelujoči so jo opisali kot sproščujočo, mirno in prijazno. Izbrali bi jo za kosilo ali kavo z ljudmi, ki so jim blizu. Torej, gre za okolje, ki je primerno za sprostitev in počitek.

Meditativno zelena

VESELA ORANŽNA

Oranžna je bila na splošno doživeta kot moderna ter zabavna, za vesela doživetja z otroki in prijatelji. Prav tako jo ljudje dojemamo kot neromantično, rahlo stresno in ne razkošno. Možgansko valovanje in srčni utrip sta odkrila, da je oranžna bolj nevtralna izbira v primerjavi z rumeno. Oranžna je povezana z učenjem in obdelavo informacij.

Vesela oranžna

PREFINJENA ČRNA

Črna je barva kompleksnosti. Bila je razumljena kot luksuzna, moderna in prefinjena, kljub temu pa dolgočasna in neprijazna. Dojemali so jo kot primerno za prefinjen zmenek ob večerji ali pijači - ob dogodkih, kjer otroci ostanejo doma. Rezultati možganskega valovanja kažejo visoko stopnjo kreativnosti in vzburjenja, a tudi nižjo raven osredotočenosti - zaradi česar je manj privlačna za poslovne sestanke.

Prefinjena črna

RAZBURLJIVA RUMENA

Rumena je razburljiva in zabavna barva, primerna za živahno okolje. Možgansko valovanje razkriva višjo stopnjo vznemirjenja in zavestne pozornosti, vendar v skrajnih primerih tudi višjo raven stresa. Srčni utrip je bil pri rumeni barvi zelo visok. Izbrali bi jo za jutranji zajtrk ter dvig energije. Je najbolj priljubljena za prizorišča in dogodke, kamor odpeljemo otroke.

Razburljiva rumena

ROMANTIČNA RDEČA

Rdeča je tista, ki izstopa in izzove močna čustva. To sta pokazala tako možgansko valovanje kot tudi srčni utrip - močno čustveno povezavo, visoko raven kreativnosti ter stimulativno okolje. Ni presenetljivo, da bi jih izbrali za romantične zmenke ob večerji ali pijači. Dojemajo jo tudi kot zelo veselo in zabavno barvo.

Romantična rdeča

MIRNA MODRA

Indikacije možganskega valovanja v območju delta valov pomenijo globoko sproščeno stanje, medtem ko theta valovanje kaže na kreativnost in visoko čustveno navezanost. Modro so opisali kot prijazno, mirno in sproščujočo barvo. V modro okolje bi pripeljali družino na zajtrk ali kavo, ne pa tudi poslovnih partnerjev.

Mirna modra

TRADICIONALNA RJAVA

Rjava je pokazala nizko možgansko valovanje, kar pomeni, da gre za nevtralno barvo. Srčni utrip je pokazal sproščenost oseb v rjavem okolju. Dojemajo jo kot tradicionalno, nevtralno in mirno. Rjava je primerna za tradicionalne dogodke, primerna za kombinacijo z večimi barvami.

Tradicionalna rjava

RAZKOŠNA BELA

Bela je izstopala po izredno nizkem valovanju možganov, kar pomeni da gre za precej nevtralno barvo. Je tudi najboljša barva za poslovne dogodke. Dojemajo jo kot razkošno in moderno in ne vzbuja čustev kot sta zabava in razburjenje. Bela je primerna za nepristranska okolja in ne odvrača pozornosti.

Razkošna bela


Vir: SCA