Na spletni strani uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovost vsebin. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov.
Več o piškotkih...
V redu

Nazaj na seznam novic

Kako opremiti poslovne prostore s papirno in sanitarno konfekcijo?

Datum objave: 18.12.2018

Velikokrat se naše stranke soočajo s težavo, kako opremiti svoje poslovne prostore s papirno in sanitarno konfekcijo. Našega vodjo prodaje, mag. Gregorja Živca, ki je v Barjansu zaposlen že od leta 2006, smo zato vprašali za napotke in nasvete.

 

Kako se torej lotiti opremljanja poslovnih prostorov s sanitarno konfekcijo?

Pri opremljanju poslovnih prostorov s sanitarno opremo je najbolj pomembno, da se tega procesa lotimo resno. Ne gre samo za rutino, v smislu »samo da imamo nekaj v sanitarijah«, ampak za pomemben del celostne podobe in funkcionalnosti vsake institucije. Sanitarije so v vsaki instituciji prostor intime in vsak od nas si želi čistih in prijetnih sanitarij. Raziskave uporabnikov sanitarij kažejo na dejstvo, da si ljudje velikokrat pozitivno ali negativno mnenje o instituciji ustvarijo na podlagi izkušnje, ki so jo dobili po obisku sanitarij. Če so sanitarije prijetne, predvsem pa čiste in urejene, je veliko večja verjetnost, da si bodo gostje o vas ustvarili dobro mnenje. Še tako vrhunska kulinarika v restavraciji lahko zbledi po obisku neurejenih in umazanih sanitarij.

Toaleta

Kako izbrati prave podajalnike in dozirnike?

Pri opremi prostorov s sanitarno papirno konfekcijo je treba upoštevati nekaj pomembnih dejavnikov:

  • Frekvenca obiskovalcev sanitarnih prostorov: glede na frekvenco se odločimo o velikosti podajalnikov, predvsem v smislu količine polnil, ki jih lahko v podajalnike napolnimo. Treba je namreč upoštevati, da se polnitve podajalnikov navadno izvajajo 1 × dnevno. Polnil zato ne sme zmanjkati do naslednjega polnjenja.
  • Tip obiskovalcev: ali gre za umirjene obiskovalce (otroci v šolah, zaposleni v podjetjih, gostinski gosti) ali bolj vandalno usmerjene obiskovalce (stadioni, železniške postaje, javne sanitarije), saj je od tega odvisno za kakšen material podajalnikov se odločimo. V sanitarijah, kjer se soočamo z vandalizmom, je najbolj trajna in dolgoročno kakovostna odločitev za inoks sanitarno opremo, ki bo kljubovala vandalizmu. Investicija je na začetku višja, ampak dolgoročno so stroški za lastnika nizki. 
  • Nivo želene higiene: za manj čiste tipe institucij, kot so npr. industrije, proizvodnje, javne sanitarije, lahko izberemo osnovne podajalnike in osnovne nivoje papirja (npr. reciklirano papirno galanterijo). Za bolj čista okolja kot so zdravstvo, šolstvo, čiste industrije, obrati s pripravo hrane, je treba izbrati podajalnike, ki omogočajo enostavno čiščenje in higiensko doziranje, hkrati pa preprečujejo razvoj mikroorganizmov. Tu je potrebna papirna galanterija iz čiste celuloze in z ustreznimi certifikati. Čista celuloza je po vseh dostopnih študijah bolj čista in higienska, hkrati pa večina izdelkov iz celuloze dosega visoke standarde in certifikate kakovosti, predvsem sta pomembna certifikata za stik s hrano in ekološki certifikati tipa 1.
  • Funkcionalnost: Funkcionalnost in zanesljivost sta predvsem pomembni, saj si nihče od nas ne želi pokvarjenega podajalnika toaletnega papirja, ko ga najbolj potrebujemo. Pri tem je pametno izbirati preverjene in uveljavljene blagovne znamke, ki so se na trgu izkazale kot najmanj problematične. Danes na trgu najdemo veliko podajalnikov iz držav s cenejšo delovno silo, ki jih odlikuje nizka cena, lahko pa prinašajo veliko problemov v naše sanitarije.
  • Izgled: Sanitarije so del celostne podobe vsake institucije in tako je tudi dizajn zelo pomemben. Dobro je, da sanitarna oprema ne izstopa preveč, hkrati pa s svojim videzom daje nek dodaten pridih urejenosti in higiene.

 

Izvajalec je izbran. Kaj je naslednji korak?

Ko je izvajalec izbran, se je treba z dobaviteljem dogovoriti za montažo, kjer je pomembno:

  • prešteti potrebno količino podajalnikov za brisače, mila in toaletni papir ter količino ostale opreme, kot so WC metlice, osvežilci zraka …;
  • izbrati pravilno velikost podajalnikov, da jih lahko umestimo v prostor: težave se največkrat pojavijo pri milnikih (izmerite razdaljo med umivalnikom in ogledalom), podajalnikih brisač (preširoki za steno, previsoki za pod omaro) in koših (ne gredo pod pult, ovirajo odpiranje vrat …); 
  • montažerjem je treba priskrbeti sheme električnih in strojnih instalacij, da pri vrtanju ne pride do poškodb instalacij;
  • sanitarije morajo biti opremljene pred montažo: sanitarna keramika mora biti namontirana, ogledala nameščena, da se lahko namontira podajalnike.

 

Ali je potrebno vso sanitarno opremo kupiti in kakšni so stroški?

Načeloma obstajata na tržišču dva modela, kako lahko podajalnike dobite v vaše sanitarije. Prvi je klasični nakup, kjer izberete podajalnike, jih plačate in dobavitelj jih dostavi in po želji montira. Pri tem modelu imate popolnoma prosto izbiro potrošnih materialov za podajalnike. Drugi, bolj popularen model, pa je brezplačni najem. V tem primeru se z dobaviteljem dogovorite, da vam bo podajalnike namontiral v vaše sanitarije v dolgoročni in brezplačni najem, vi pa pri dobavitelju kupujete potrošne materiale. Skratka dobavitelj poskrbi za vašo sanitarno infrastrukturo v zameno za to, da vam prodaja potrošne materiale. V tem primeru navadno podajalniki nikoli ne preidejo v vašo last, se pa v celoti izognete strošku investicije v opremo.

 

Kako je z dobavo in montažo sanitarne opreme?

Osnovne tipe sanitarne opreme imamo dobri dobavitelji vedno na zalogi, kar pomeni, da je dobava navadno hitra, v nekaj dneh. Montaža je navadno brezplačna in jo opravijo naši strokovno usposobljeni serviserji, seveda po vaših željah.

 

Kakšna polnila in papir izbrati?

Pri izbiri papirne galanterije se soočamo z osnovno dilemo: celuloza ali reciklaža. Navadno je recikliran papir cenejši od celuloze, bi pa vseeno rad opozoril na nekaj pasti. Iz vseh dostopnih raziskav lahko povzamemo, da je recikliran papir manj higienski od celuloznega in zato neprimeren za uporabo v visoko higienskih okoljih, kot so zdravstvo, šolstvo, obrati s pripravo in strežbo hrane, čiste industrije in živilsko predelovalni obrati. Prav tako se odsvetuje uporaba recikliranih papirjev, ko le ti prihajajo v stik s sluznico, to so predvsem robčki in toaletni papir. Raziskave tudi kažejo, da je recikliran papir bolj lepljen, to pa vpliva na njegovo slabšo topnost v vodi, kar pri obremenjenih sanitarijah lahko povzroča zastoje in zamašitve v kanalizacijskih omrežjih stavb. Recikliran papir je navadno tudi bolj trd in grob na otip, kar zmanjšuje udobje uporabe, hkrati pa lahko v stiku z vodo razvije neprijetne vonjave, kar pri celulozi ni običajno. Tudi iz vidika varovanja okolja je čista celuloza navadno bolj ekološka, saj izhaja iz lesa – gozda, ki predstavlja enega najstarejših trajnostnih in obnovljivih virov.

Pri izbiri mila se najprej soočimo z osnovno dilemo: milo ali penilo. Iz stroškovnega vidika je cena podobna. Milo je navadno 50 % cenejše od penila, a je tudi poraba mila veliko višja od penila. Količinsko se penila porabi veliko manj kot mila, saj občutek volumna pene na roki prepriča uporabnike, da manjkrat pritisnejo na penilnik. Penilo je navadno tudi bolj ekološko, saj proizvedemo manj odpadne embalaže in posledično poskrbimo za manj skladiščenja in transporta. Pri milnikih/penilnikih je zelo pomembna tudi higiena. Naše prvo navodilo je, da se milniki/penilniki za dolivanje ne uporabljajo več, saj se sredstva v milniku mešajo, v njih se zaradi dostopnosti razvijejo mikroorganizmi, kar bistveno zmanjšuje stopnjo higiene po umivanju. Pravilna odločitev je milnik/penilnik na kartuše, kjer je vsaka kartuša zaprta pred zunanjimi vplivi, po uporabi se odvrže in reciklira. 

Milo

 

Kako je z dobavo papirne konfekcije?

Pri dobavi papirne konfekcije je iz naših izkušenj najbolj pomembna hitrost. Vsi vemo, da ob vsem našem delu vsekakor naročanje toaletnega papirja ni ena od naših prioritetnih nalog. To pomeni, da navadno naročila opravimo šele takrat, ko nas nekdo opozori, da je papirja že praktično zmanjkalo. Zato je pomembna hitra odzivnost. Pri nas je večina artiklov vedno na zalogi, preko našega spletnega portala lahko oddajate naročila 24 ur na dan, dostave pa izvajamo v roku 1-2 dni od naročila po celotni Sloveniji. 

 

Podajalnik papirja se je pokvaril. Kaj sedaj?

V kolikor ste se odločili za nakup podajalnikov, je servis podajalnikov vaš strošek. Vsak polomljen ali okvarjen podajalnik morate kupiti in ga zamenjati. V kolikor pa se odločite za brezplačni najem, potem podajalniki ostajajo last dobavitelja, torej nas, in v tem primeru mi vršimo celotne servise brezplačno, kar pa seveda ne vključuje vandalizma. Naši serviserji se bodo na vaš klic v roku 2 dni oglasili pri vas, podajalnik popravili ali zamenjali, tako da bodo vaše sanitarije funkcionirale dalje.

 

Pri opremljanju sanitarij moramo torej dobro premisliti, kakšne so naše želje in potrebe. Za najboljši rezultat moramo upoštevati značilnosti uporabe prostorov, zahteve in pričakovanja uporabnikov ter dolgoročni učinek naših izbir.